tisdag 19 augusti 2014

Sköna dagar

  Idag uppdaterar vi från en solstol nere vid vattnet. Känns lite som semester faktiskt. Den senaste veckan har varit väldigt lugn. Alla mina kunder är på fest i the Hamptons eller Fire Island och ingen av dom bjöd med mig. Lite märkligt kan man tycka, men men... I morse hade jag sovmorgon och började inte jobba förrän 7.30. Efter en hel timmes jobb stod jag där och funderade på vad jag skulle göra med all min tid. Det blev en sväng till Chelsea Piers med min vackra hustru och sen en lunch på piren i solskenet. Där sitter vi nu och njuter. 
  Vi har ju varit tillbaka efter vår Sverigeturne ett tag nu, men det känns ändå lite konstigt. I vanliga fall är sommaren rätt slut när man lämnar Öland sista gången. Så när vi kom tillbaka hit igen kändes det konstigt att det fortfarande är 30 grader varje dag och att det forhoppningsvis är några varma, sköna månader kvar innan vinerjackan åker fram.
  Det blir en spännande höst nu när det är lite nya äventyr på gång. Svårt att veta hur det kommer bli. Hur trötta vi kommer vara, hur svårt det är och hur mycket man kommer orka jobba. För er som inte vet syftar jag såklart på att jag och Emily vill lära oss att prata spanska. Det blir en utmaning, men vi är taggade!
  Och för er som är nyfikna är min navel också inåt fortfarande.
  


1 kommentar:

  1. I've heard it takes at least 18 years to learn Spanish...;)

    SvaraRadera