fredag 5 oktober 2012

Fredde och jag

  Jaha, då var man ägare till en ny toster oven convection broiler. Vi tog en sväng på stan i går för att lösa ett par problem som har uppstått. Emily behövde nya byxor att jobba i och vårt kök behövde en smart lösning på brist av arbetsyta i kombination med begränsade möjligheter att laga mat annat än på spisen. 
  Det är något speciellt med köksprylar ändå. Jag kan inte undgå att se Fredde i Solsidan framför mig när jag står och berättar för Emily om de olika funktionerna som jag bara dagen innan fått förklarade för mig av en trevlig dam i 35-årsåldern. "Jo, du förstår den här har ju en fläkt som gör att luften cirkulerar, det har inte vår toaster oven." En rolig sak med alla toaster ovens och convection oven dom säljer är att de marknadsför sig med hjälp av hur stora pizzor man kan grädda i dom. Vår klarar nu en 12´´ pizza!
  Men allvarligt talat, det ska bli spännande att se vad den klarar av. Den lovar att man kan baka hela kycklingar i den, men jag vill helst se vad den kan göra med kokosmarinerade mahi-mahifiléer som säljs i något palmbladspaket på CM. Och den lösta ju faktiskt lite av arbetsyteproblemet också. Döm själva.


Före


Efter

 Och ja, just det, för er som undrar så blev det ett par svarta byxor.

2 kommentarer:

  1. hmm.....jag undrar mer vad det var för märke på dom svarta byxorna?

    SvaraRadera
  2. Hmmm, jag undrar mer vart micron tog vägen och vad ni ska ha all denna arbetsyta till?

    SvaraRadera