onsdag 26 september 2012

Urban Space - Thylander in L.A style

  Igår kväll gick vi ut en sväng för att unna oss lite godsaker från Urban Space. Urban Space är ett projekt med små marknader runtom i stan. Den vi var på ligger precis under High Line mellan 13th och 14th street. Det var jättemysigt! Små tältbodar vägg i vägg där de sålde allt från smycken till barnkläder till väskor och mössor. Naturligtvis fanns där också flera trevliga matställen. Urban Space ser som sin uppgift att "dejunk fast food".  Vi fastnade för de dejunkade småpizzorna som bakades i en vedugn på hjul. En klassisk Margaritha och en White guy delade vi på.







 
  Marknadens ena halva, den där vi satt och åt, låg skyddad under High Line, vilken skulle ge ett mycket bra regnskydd om man vill gå dit när det regnar. Nu gjorde det ju inte det den här kvällen så för oss fungerade den bara som ett snyggt tak och bidrog till att skapa en lite grottliknande atmosfär. Mysisch!






  Inspirerade av vissa andra bloggar som vi båda följer med stort intresse kände vi när vi var klara med pizzan att fattades något. Vi kunde väl inte bara äta oss mätta på en supergod pizza och nöja oss med det. "Näe", tänkte vi. "Här behövs en riktigt maffig enorm superefterrätt!" Sagt och gjort. De här belgian superwaffles är gjorda, inte på smet, utan på deg! The Waffle Guy smetade på någon slags karamellglasyr mellan våfflan och grädden och sen var det bara att hugga in. Mycket gott var det.


  Hemvägen gick naturligtvis genom High Line. Jag vet att ni sett den förr men den är så fantastisk på kvällen när det är så lite folk. Det är till och med nästan tyst där uppe då. Så det är lika bra att ni vänjer er, för det här var nog inte den sista bilden som vi lägger till i albumet  Kvällspromenad på High Line.

3 kommentarer:

  1. Hej på er! Jag kan med glädje meddela er att ni nu tagit er in på min surflista, ni vet dom där sidorna man går in på när man känner att man behöver 5 minuters break från jobbet framför datorn. I mitt fall brukar jag gå in på DN, Turans hemsida och Vagabond men har nu alltså märkt att jag alltid går in även här och faktiskt väldigt ofta direkt efter DN. Så bra bloggat må jag säga. På tisdag drar jag och frugan iväg till Rio, förhoppningsvis tar vi oss uppåt till NY någon gång när ni båda är där. Puss o Klem!

    SvaraRadera
  2. Det är en stor ära att ha fått en plats på din surflista min käre vän! Vi ska göra allt för att hålla oss kvar där och lovar att inte ta den platsen för given. Hoppas verkligen att vi lyckas tajma in varandra i NY. Det vore awsome!

    SvaraRadera
  3. Är stolt över att ni tagit efter oss. Som vi brukar säga här i L.A: nöj dig ALDRIG med bara huvudrätten!

    SvaraRadera