tisdag 18 september 2012

Sensommarkväll


Vissa kvällar är bättre än andra, så enkelt är det. Igår tog vi en kvällspromenad vid niotiden. Det var en fantastisk kväll. Lagom varmt, inte så att man frös men inte heller så att man svettades, lite fuktigt och inte så mycket folk ute. Vi tog svängen genom Hudson River Park. Längst ute på en av pirerna stod en tjej och övade sina dance moves, vattnet var fullt av havskajaker som man bara såg akterlampan på och en bit bort stod ytterligare en tjej, i cirkuskläder och tränade rockring.   


Vi stannade en stund utanför Chelsea Piers gymnastikhall och tittade på de små gymnasterna som studsade runt. Det är imponerande vilken kroppskontroll och styrka de har de små liven. Och den där bommen. Livsfarlig! Jag skulle aldrig våga mig på den där. De hade också en äldregrupp som höll på att träna samtidigt. Väldigt kul att de har sådana grupper. Jag blev väldigt sugen på att anmäla mig. Är det någonsin för sent för att börja? Jag tror inte det.





På vägen hem gick vi på High Line. Det är så skönt där på morgonen och på kvällen när det  inte är någon trängsel. När jag åkte i april var det inte så här grönt på High Line heller. Nu känns det lite som att man har byggt en koja mitt i stan. Med allt det gröna runtomkring ser man knappt alla bilar och vägarbeten och luften känns friskare. När vi har lärt oss att ta kort på kvällen utan att bilderna blir suddiga ska vi lägga ut fotografier som gör High Line rättvisa.



2 kommentarer:

  1. ÅH fy fabian va avis jag blir. Kvällspromenaderna här i Haparanda är inte riiiktigt i klass med era. Kallt, blåsigt & jäkligt mörkt.. Saknar er & saknar NYC! Speciellt high line. Är djurparken utanför er kvar? KRAM

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen tillbaka när du vill Sara! Djurparken verkar tyvärr ha stängt över vintern. Hoppas att de har något nytt spännande projekt på gång. Vi väntar med spänning.
    Kram!

    SvaraRadera