onsdag 19 september 2012

Herr Gårmanslalom


  Ni vet hur fort man tröttnar på att gå samma väg dag ut och dag in till skolan, eller att köra samma väg varje dag till jobbet, eller att cykla samma väg om och om igen till och från träningen. Det blir lätt tjatigt. Det problemet har man inte här i New York. I alla fall inte om man precis som jag ägnar sig åt det som jag har namngett Herr Gårmanslalom. 
  Enkelt förklarat handlar Herr Gårmanslalom om att låta övergångsgubbarna vid varje korsning bestämma vilken väg du ska gå, vilket fungerar alldeles utmärkt i den här stan på grund av dess fantastiska rutnätsystem. Det finns ju alltid minst hundra vägar att välja mellan, som alla är lika långa.
  Nu tänkte jag ge er en visuell tour av dagens Herr Gårmanslalom som startade hemma på 10th ave.  















  Målet för dagens Herr Gårmanslalom var Union Square där jag hade stämt lunchträff med den här kalaspinglan. Jo, jag tackar jag! Sämre lunchsällskap har man ju varit med om. Efter en god tomat- och mozzarellasallad på en bänk i parken gick vi en sväng på the farmers market som under sommaren har öppet varje dag.

  Mycket folk och massa härliga råvaror i solskenet. Helst vill man köpa allt, eftersom allting är närproducerat och ser fantastiskt ut. Det känns verkligen som riktig mat jämfört med mycket av det man brukar köpa i affären.


Det syns inte så bra men alla de små brungula prickarna är livsfarliga getingar.


 Jag tror de kom med den här killen...



Världens största pumpa var inte det här, men väldigt stor ändå.


Wow, vilka fina färger!



3 kommentarer:

  1. God morgon! Sitter och läser eran blogg medan jag äter frukost, trevlisch.. Fanns det blåbär på marknaden Sebe? Världens största pumpa finns på Öland. / mamma Annelie

    SvaraRadera
  2. God kväll! Sitter och läser eran blogg medan jag äter kvällsmat, trevlisch! Och Mamma har rätt, världens största pumpa finns på Öland.
    Sen kan jag berätta att jag kommer till er snart, kul va?
    / Syster Felicia

    SvaraRadera
  3. I think my cousin Dan grows the biggest pumpkins, like the size of a coffe table! Nice to see you today Annelie, and "fika"! So nice to be able to talk without being interupted by the kiddos! Yes, kids in usa, we do have a life here!

    SvaraRadera