söndag 18 mars 2012

Frukostfolk

Det bästa med att plugga är att man kan ta sig tid till saker som man annars inte har tid med. När man jobbar heltid, börjar klockan åtta på morgonen och dessutom har lite svårt att gå upp när klockan ringer, så blir det inte så jättemycket tid över till frukost på morgonen. Det är synd, för att frukosten är oftast den godaste måltiden på hela dagen.
  Här, i New York, där vi aldrig behöver stressa iväg någonstans på morgonen kan vi verkligen ta oss tid att njuta av frukosten i lugn och ro, vilket ibland också resulterar i lite lyxigare varianter till den klassiska gröten. Så blev det i helgen och vi vill såklart gärna dela med oss. Håll till godo!



Kanske inte jättesvårt att lista ut vad det blev? Dom här pannkakorna är gjorda på mandelmjöl faktiskt.


Ingen riktig frukost utan Yatzy. Jag kommer inte ihåg hur det gick, vilket brukar betyda att jag förlorade.


Resultatet blev mycket bra! Goda Pannkakor!




Vi grundade med lite sour cream, lassade på lite mango och jordgubbar och toppade med honung och kanel. Så goda att de serverades två dagar i rad. 


1 kommentar:

  1. Aright! Det där ser bra ut. Det vill jag ha när jag kommer. Catching up on the blog right now. Jag tar allt på en gång liksom.

    SvaraRadera