onsdag 25 september 2013

En liten uppdatering

Hej allihop!

Jag tänkte bara meddela att vi lever. Em har fullt upp med både skola och jobb jag försöker få jobbet att gå ihop, vilket nu börjar gå rätt bra. Det slog mig för någon dag sedan att jag inte riktigt har skrivit något om jobbet ännu.
  Jag börjar med det som jag inte tycker om så mycket för det är egentligen bara en sak hittills och det är mitt schema. Väldigt oregelbundna och konstiga tider. I dag har jag tills exempel varit på jobbet sedan sju i morse. Nu är klockan halv nio på kvällen och jag sitter och väntar på min sista kund för dagen. Eller natten kanske jag ska säga.
  Men allt annat är kul. Jag gillar mina managers och det är en hel del roligt och bra folk här, medlemmar, kunder och tränare. Equinox är också som företag väldigt duktiga på att erbjuda utbildning vilket jag tycker är mycket spännande. Förutom mitt CSCS-certificate som jag tog på eget bevåg har jag gått utbildning i pre- and post natal, functional movement screen, loaded movement training och power plate. Dessutom kör vi lite in house workshops här i vår klubb vilket också är väldigt lärorikt. På schemat har jag också inbokat en workshop i keys to life maximization och animal flow. Så jag har gått möjligheter att nörda ner mig i både det ena och det andra.
  Jag börjar också få mer kunder och förra löneperioden var första på heltid och första intjänade bonusen. Så nu ser det ut som att jag gjort mina skift på golvet för ett tag, peppar peppar. Det här borde också lösa en liten del av mitt schemaproblem och förhoppningsvis också det något minskade antalet blogginlägg ni fått uppleva på senaste tiden.
  Så, ja, jag får väl sammanfatta det hela med att säga att det går bra på jobbet och att jag trivs.

2 kommentarer:

  1. Animal flow? Does that have anything to do with "lita aldrig på en ko?" Maximize life with cows/keys?
    Just wondering.......................

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Everything always have to do with "lita aldrig på en ko". That's the beauty of the song.

      Radera