onsdag 12 juni 2013

Fler gäster!

  Nu är det fullt hus igen här hos oss, vilket vi tycker är mycket roligt! I lördags trillade Anna och Johanna in här med sina enorma resväskor fullpackade med, ja, ännu fler väskor. Jag gissar att de mindre väskorna inte kommer att få plats i de större väskorna på vägen hem. Det brukar vara så.
  Hursomhelst. Det känns som att de precis kommit hit, men ändå har vi hunnit hitta på en hel del roligt. Jag vill inte avslöja något eftersom våra gäster naturligtvis kommer vara tvungna att blogga lite här på sidan och jag vill inte sno några bra stories ifrån dem. I stället tänkte jag punkta blandade påståenden. Några mer sanna än andra. Håll till godo!

- Det känns skönt att ha lägenheten fixad här och veta att vi nu står på kontraktet och får bo här ett år till.

- Det är mindre skönt att behöva ordna med lägenheten hemma och leta hyresgäster till den. 

- Om man lägger ut en lägenhet på blocket får man många svar.

- Vi är enormt tacksamma för all hjälp vi får av våra föräldrar när vi behöver hjälp av våra föräldrar med någonting.

- Vi saknar våra familjer och vänner. Alla utom Anna och Johanna just nu.

- Snart är det midsommar, men inte här. 

- Vissa nätter är det lättare att sova än andra.

Alla motorbåtar är gröna.

- Geggamoja kan vara både kul och lite äckligt.

- Nu är det dags för lite bröd.


3 kommentarer:

  1. Här är ett till påstående:

    Det kommer bli tomt på Öland i sommar utan er. Det är inte så kul.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående skrivare/ puzz mamma Annelie

    SvaraRadera
  3. Tycker jag borde få mer uppmärksamhet i detta inlägg. Oj vad många samtal jag har tagit emot. Denna vecka har jag fått agera länk mellan dig Sebbe, alla som ringer om lägenheten, mor och far.

    SvaraRadera