onsdag 10 oktober 2012

Taskig timing...

  För några veckor sen, när jag kom tillbaka hit till NY, berättade några volleybollkompisar som jag träffat här för mig att det skulle anordnas en beachvolleybollturnering på Chelsea Piers. Kul tänkte jag och frågade när den var. Eftersom det är gratis anmälan för medlemmar och volleyboll är kul så tänkte jag att jag kanske skulle hitta en partner och ställa upp. Tyvärr visade det sig att turneringen går av stapeln 20-21 oktober. Jag åker till Sverige igen 17 oktober och  missar den alltså med några dagar. Det var ju tråkigt.
  Men det skulle bli ännu tråkigare. En av de jag brukar spelar med sa nämligen att det var väldigt synd eftersom det är Hawaiian Airlines som sponsrar turneringen. Jag trodde naturligtvis inte på honom när han fortsatte med att berätta att första pris var två biljetter var till Hawaii. Fyra dagar, fem nätter på Hilton. Men det var sant fick jag se på en poster lite senare samma dag. Till saken hör att nivån på de tävlande inte håller världsklass och att jag med en bra partner hade haft en ganska bra chans på den där resan, om jag bara hade befunnit mig i rätt land.
  Som tur är har vi ju en chans till eftersom damerna spelar. Tyvärr är det ett något osäkert kort eftersom vi inte vet någonting om Emilys partner som inte kommer att dyka upp förrän på fredagen, dagen innan turneringen drar igång. Men hoppet finns och jag tänker se Turner/??? som ett wild card med goda chanser att göra bra ifrån sig. Dessutom har vi ju en vecka på oss att få Emily i så pass bra form så att hon kompenserar för en dålig partner om hon nu skulle vara det. Är det Eye of the Tiger jag hör..? Ja, ja det är det nog banne mig.

1 kommentar:

  1. Men åh....
    Har du inte lärt dig att innan man bokar en resa hem till sverige så måste man alltid fråga sig "finns det en chans att jag kan vinna en resa till Hawaii om jag stannar kvar?"

    SvaraRadera