fredag 12 oktober 2012

Gästbloggare quotidien

Efter att i arla morgonstund lämnat Sverige, sprungit genom Heathrow, sett tre filmer och ätit päronmousse som man aldrig hade stoppat i sig om det inte hade varit för att det inte finns så mycket annat att äta (och göra) på ett flygplan landade jag igår äntligen i New York.

Det är tredje gången jag besöker staden men alla gånger har skiljt sig från varandra. Första gången var faktiskt som nu tillsammans med Felicia, Sebbe och Emily m.fl. 2009 och då var det turistande och hotell som gällde, andra gången var förra sommaren och jag tänker inte gå in djupare på det än att konstatera att det var en "luffig" vistelse. Den här tredje gången är det annorlunda! Här får vi bo fint intill High Line och dricker smoothies ur vinglas. Det ni!

Mycket har vi hunnit med! Som ni vet hängde vi på CM första kvällen och jag är förvånad över hur länge Felicia och jag faktiskt höll oss pigga, vi som båda var jetlaggade fast åt olika håll. Men det märks inte så värst! Däremot märks det att vi har olika referenser kring vad som är varmt och vad som är kallt när det kommer till vädret, när Felicia suckar sitt svar på frågan hur varmt det är ute svarar jag med ett "åh vad  varmt!" Idag har det faktiskt varit kallt men vi lyckas hålla värmen eftersom vi går överallt... Idag har vi till exempel tagit oss till SoHo via Little Italy där vi åt pizza med chips på för att senare möta upp Sebbe och Emily i West Village och ätit god middag i Greenwich. Vi har också varit på tre olika Urban Outfitters utan att shoppa. Typ. Felicia köpte röd och grön hårfärg, men vad det blir för mönster får vi alla se imorgon...



Ett besök på Sockerbit i West Village till USA-bornas stora glädje!


Promenad genom staden.


 Sista stoppet för kvällen: Urban Space där vi åt våfflor som var förvånansvärt välsmakande, det trots  höga förväntningar.


Nu bjuder jag inte på mer än såhär för det dags att göra sig i ordning för att uppleva lite nattliv i Bronx. 

xoxo,
Josefine


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar