söndag 16 september 2012

Stockholm - New York

  Sådärja! Då var man tillbaks. Det blev en rätt lång och inte så smidig resa, även om den började bra. Pappa skjutsade ut mig till Arlanda, men väl där visade det sig att jag inte kunde checka in hela vägen. "Du får checka in när du kommer till Heathrow", förklarade den trevliga SAS-damen. Hm, tänkte jag, det här känns lite oroväckande. Jag tittar på biljetten konstaterar att jag endast har en timme och tio minuter på mig i London. Men seat24 skulle väl aldrig sälja en biljett som inte fungerar i praktiken? 
  Jo tydligen. När jag kommit igenom säkerhetskontrollen o London visade det sig att min gate redan var stängd. Som tur var fick jag en plats på 17.15-flyget. Tur att jag hade en bra bok.
  Flygresan gick fint. Plöjde igenom tre filmer. John Carter var sådär, lite småtöntig ibland, så jag kan inte ge den mer än 3 sneakers av 7 möjliga. Däremot tycker jag att både MIB III och Brave gjorde bra ifrån sig. 4 sneakers till den förstnämnda, mest för att man sitter och småskrattar en del och för att man inte har speciellt höga krav på den från början. Brave kammar hem 5 sneakers. Den var rätt kul, men har även ett djup i sig. En fin och tänkvärd historia.
  Tiden går ju fort när man tittar på film så flygresan var inga problem. Däremot går tiden inte så fort när man står i kö, vilket jag återigen fick uppleva på en av New Yorks flygplatser. Lite väl underbemannat i passkontrollen kan man tycka, speciellt eftersom det planet jag skulle ha åkt med var väldigt försenat och kom in samtidigt som oss. Jag var därifrån på ett par timmar.
  Sen var det bara en tunnelbaneresa kvar innan jag var hemma igen. Men jag kunde ju inte åka raka vägen hem, det vore ju korkat, så jag valde att hoppa av på fel 23rd street och fick stå i Brooklyn ett tag och vänta på en ny tunnelbana. Tur att det fanns så mycket vitt kakel där att fördriva tiden med. 
     

2 kommentarer:

  1. Fel 23rd street? Det var ju inte så smart.....
    Du skulle nog haft en Iphone då så kunde du gått in på google maps och vetat EXAKT vart du befann dig. Jag som kan New York skulle ju klarat det även utan Iphone.


    Fel 23rd street...ojojoj vilket misstag. Bor inte du i New York?

    SvaraRadera
  2. Jag lyckades i alla fall hålla mig på fötterna. Det kan tydligen inte en Iphone hjälpa till med.

    SvaraRadera