söndag 2 juni 2013

En skön morgon

  Jag kan inte påstå att jag var jättesugen när klockan ringde i morse vid fem. Min enda sovmorgon och lediga dag. Men vad gör man inte för sin fru som alltid envisas med att tidigare alltid är bättre. Och i ärlighetens namn måste jag ge henne lite rätt. Väl framme i Central Park, 7.30, så var det redan ca 80 grader Farenheit och inte mer än en lätt bris i luften. Planerna låg dessutom i skuggan och vi var de enda i hela NYC som var uppe med tuppen. Perfekta förhållanden för spel med andra ord. Dock inte för mig. Grabbarna är inte lika morgonpigga och jag fick nöja mig med en bok i skuggan under ett träd. Inte helt fel det heller.


Det här är min fru. Vad hon dricker talar vi inte om eftersom vi är giriga snåljåpar och Schweppes har inte betalt för reklamplatsen. 


Inte så många volleybollspelare på plats idag, men väl en hel del löpare. Dom är morgonpigga minsann och fyller hela Central Park.



Klart vi måste bjuda på lite action...

...och viktigaste av allt när man spelar beachvolleyboll: Se till att sanden skvätter ordentligt och far åt alla håll när du slänger dig. Det är alltid någon som fotar och det blir så snyggt på bild.
  Ja, sammanfattningsvis så har vi haft en rätt bra morgon här i stan.

1 kommentar: